14 Pro 2010, 4:34pm
Nezařazené
by admin

Komentáře nejsou povoleny

Jak postupovat při autonehodě

Autonehoda není nic příjemného. Pokud však máme to štěstí a přežili jsme ji v relativním zdraví, je třeba rychle jednat, aby se následky nehody co nejvíce minimalizovaly. Doporučený postup je následující:

  1. Nejsme-li vážně zranění nebo v šoku, zjistíme situaci, která po nehodě nastala.
  2. Zabezpečíme místo nehody- umístíme v dostatečné vzdálenosti výstražný trojúhelník a i ostatními dostupnými způsoby o sobě dáme co nejvíce vědět, aby nedošlo k sekundární havárii.
  3. Pokud jsou na místě nehody zraněné osoby, zavoláme záchrannou službu a policii! Dokážeme-li postiženým pomoct do příjezdu lékařů sami, učiníme tak.
  4. Přivoláme policii v případě, že došlo ke zranění, nebo že je škoda na majetku některého z účastníků nehody vyšší než 100 000Kč. V případě, že je škoda nižší než 100 000Kč, tak přivoláme policii jen v případě, kdy nedošlo ke shodě účastníků nehody v otázce, kdo nehodu zavinil, nebo v případě, že vznikla škoda třetí osobě.
  5. Pokud policii k nehodě nevoláme, vyplníme s dalšími účastníky nehody záznam o dopravní nehodě. Nejdůležitějším prvkem tohoto záznamu je všemi stranami podepsaná a schválená dohoda o zavinění.
  6. Snažíme se zachovat místo dopravní nehody ve stavu, ve kterém bylo okamžitě po nehodě- usnadní to případné spory o zavinění a policie nebo pojišťovna vše vyřeší snáze a rychleji. Rozhodně si nedáváme „drink“ na uklidnění, který by nás později mohl přijít velmi draho.
  7. Vždy si zapíšeme jména a adresy všech účastníků dopraví nehody, případně i svědků. Po viníkovi nehody vyžadujeme zelenou kartu prokazující zaplacené povinné ručení, ze které opíšeme následující údaje: jméno a příjmení, bydliště (+ stejné údaje o vlastníkovi vozidla, liší-li se), typ vozidla a SPZ, údaje o pojišťovně viníka (včetně čísla zelené karty)- to platí i pro cizí státní příslušníky. Pokud jste tyto informace nemohli získat, vymáhejte své nároky v součinnosti s Českou kanceláří pojistitelů.
  8. Jste-li vy viník nehody, stejné údaje poskytněte bezodkladně poškozenému a tuto událost nahlaste své pojišťovně, která se ve většině případů již postará o zbytek.
  9. V případě potřeby zkontaktujte asistenční linku vaší pojišťovny.