14 Pro 2010, 4:29pm
Nezařazené
by admin

Komentáře nejsou povoleny

Dálniční známky, mýto a dálnice v ČR

Byť jsou dálnice v naší republice ne vždy v ideálním stavu, stále se jedná o nejpohodlnější a nejrychlejší způsob osobní dopravy, který můžeme využít. V posledních letech jsou nejvýraznějšími změnami zavedení mýta a změny cen dálničních známek. Pomalu rozšiřující se síť dálnic a rychlostních silnic pak stojí na prahu pozastavování výstavby v důsledku nelichotivých výsledků české ekonomiky, obzvláště v oblasti vysokého a rostoucího státního dluhu. Jaké máme my motoristi vyhlídky na příští rok?

Mýto beze změn
Mýto bude pro rok 2011 fungovat stále stejným způsobem. V letošním roce došlo k jeho rozšíření na vozidla nad 3,5 tuny, která tak doplnila vozidla s hmotností nad 12 tun. Poslední skupinou vozů, které mýtu nepodléhají, jsou tak vozidla do 3,5 tuny.

Systém je relativně jednoduchý- stačí si do vozidla namontovat palubní jednotku, která se vydává proti vratné kauci, a která je nepřenosná na jiné vozidlo. Tu následně nabijete alespoň na 500Kč a systém mýtných bran vám strhává peníze- jednoduché a praktické. Doplním ještě, že systém mýtných bran funguje na dálnicích, rychlostních silnicích a na určených úsecích silnic I.třídy.

Dálniční známka mění barvu
To je jediná změna pro nový rok- dálniční známky budou do zelena. Můžeme si vybrat z desetidenní, měsíční a roční známky. Ceny jsou 250Kč, 350Kč a 1200Kč. Upozorním ještě na fakt, že roční známka platí dokonce 14 měsíců, od začátku prosince letošního roku do konce ledna roku 2012. Některé pojišťovny nabízejí i příjemné akce, například havarijní pojištění a k němu zdarma dálniční známka pro příští rok, takže pokud o něčem podobném uvažujete, rozhodně se vyplatí těchto akcí využít.

Nové úseky dálnic a rychlostních silnic, kterých se (snad) dočkáme
Když vše půjde dobře, což se nedá úplně předpokládat, v roce 2011 bude zprovozněno 7 nových úseků- 4 dálniční a 3 rychlostních silnic. Novou částí D1 by měl být zhruba sedmikilometrový úsek mezi Hulínem a Říkovicemi a druhým úsekem pak D1 od Bohumína k polským hranicím. Rozšíření se snad dočká i D3 v úseku mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Poslední dálnicí, která se prodlouží, bude D8 v úseku mezi Lovosicemi a Bílinkou jako součást budoucího úseku Lovosice-Řehlovice.

Dva nové úseky by měly být zprovozněny na rychlostní silnici R6 a to konkrétně mezi Sokolovem a Tisovou, respektive Novým Sedlem a Sokolovem. R48 by se měla rozrůst o úsek mezi Rychalticemi a Frýdkem-Místkem.

Nám motoristům nezbývá než v sliby politiků a stavitelů dálnic věřit a doufat, že na našich cestách potkáme co nejméně kolon a nepřipleteme se do dopravní nehody.

reklama:
Krásné dřevěné podlahy, které vás přežijí